Ankara 1 Şubesi

Bakan Selçuk'la eğitim çalışanlarının sorunlarını görüştük

Bakan Selçuk'la eğitim çalışanlarının sorunlarını görüştük

 

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’u ziyaret etti.

Ali Yalçın görüşmede, sözleşmeli öğretmenler için yapılan 3+1 düzenlemesine ilişkin öneri ve taleplerini dile getirirken “Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı” ve “Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Süreci Tespitler ve Bir Model Önerisi” başlıklı raporları da Bakan Selçuk’a takdim etti.



 

Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı Raporu

Yalçın, “Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı” raporunda da yer alan eğitim çalışanlarını enflasyona ezdirmeyecek bir ücret artışının yapılması, ekonomik gelişmeden eğitim çalışanlarının da hak ettiği payı almasını sağlayacak refah payı verilmesi, ücret ve aylıkların tamamının emekliliğe yansıtılması, gelir vergisi oranlarının reel ücret artışı sağlayacak şekilde sabitlenmesi, bütün eğitim çalışanlarının birinci dereceye kadar ilerleyebilmelerinin sağlanması, öğretmenlere 3600 ek gösterge sözünün gereğinin yerine getirilmesi, tüm eğitim çalışanlarının mevcut ek gösterge rakamlarının en az 600 puan artırılması gibi konulara ilişkin önerilerini dile getirdi.

Yalçın, raporda yer alan öğretmenlerimizin, eğitim yöneticilerimizin, genel idare hizmetleri sınıfı, teknik hizmetler sınıfı ve yardımcı hizmetler sınıfı çalışanlarımızın çözüm bekleyen sorunlarına ilişkin önerilerini de Bakan Selçuk’a detaylı bir şekilde aktardı.


 

Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Süreci Tespitler/Bir Model Önerisi Raporu

Öğretmenlerin atama ve yer değiştirme sürecinin daha etkili işlemesi ve eğitim öğretim faaliyetlerinin bürokratik işleyişten olumsuz etkilenmemesi için mevcut verilerden yola çıkılarak durum değerlendirmesi yapan; daha eşitlikçi, daha adil ve daha dengeli bir eğitim sistemi için atama ve yer değiştirme takvimi önerisi getiren “Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Süreci Tespitler ve Bir Model Önerisi Raporu” da bakana takdim edildi.

Raporda, öğretmenlerin yüksek motivasyonla görevlerini yürütmelerine katkıda bulunmak amacıyla atama ve yer değiştirme takvimi için uygun bir model önerisi yer aldı. TSK başta olmak üzere çok sayıda kurumda kısa bir zaman aralığında başlayıp biten atama ve yer değiştirme iş ve işlemlerinin Millî Eğitim Bakanlığı’nda neredeyse tüm yıl sürmesinin eğitim ve öğretim faaliyetlerini aksattığı ve öğretmenleri huzursuz ettiği belirtildi. Devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve sorumluluğunu, Türk milli eğitim sisteminin ağır yükünü omuzlamış olan Millî Eğitim Bakanlığı’nın çalışma zamanını eğitimden ziyade personel iş ve işlemlerine hasretmek zorunda kalmasının sebebinin, sürdürülebilir bir atama ve yer değiştirme politikası geliştirememiş olması olarak değerlendirildi.

Raporda, öğrencilerin ve eğitim öğretim faaliyetlerinin olumsuz etkilenmeyeceği en uygun öğretmen atama ve yer değiştirme takviminin aşağıdaki sıra dâhilinde hayata geçirilmesi önerildi.

Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Takvimi Model Önerisi:

1.         İl içi isteğe bağlı yer değişikliği (Temmuz 3’üncü hafta)

2.         İller arası isteğe bağlı yer değişikliği (Temmuz 4’üncü hafta)

3.         Mazerete bağlı il içi ve iller arası yer değişikliği (Ağustos)

4.         Mülakatsız yapılacak olan öğretmenlerin ilk atamaları (Eylül 1 ve 2’nci hafta)

5.         Norm kadro fazlaları ile sıraya bağlı yer değişikliği başvuru ve atamaları (Ekim 1ve 2'nci haftalar)

6.        Tercihlerine atanamayan norm kadro fazlalarının sırasız kurumlara atanması (Ekim 3 ve 4'üncü haftalar);

7.         İl içi sıraya bağlı yer değişikliği atamaları (Ocak 3'üncü hafta)

8.         Mazerete bağlı il içi ve il dışı yer değişikliği (Ocak 4'üncü hafta - Şubat 1'inci hafta)

9.         Alan değişiklikleri (Haziran)

Sözleşmeli öğretmenlerimizin haklı talep ve beklentilerini paylaştık

Görüşmede, sözleşmeli öğretmenlerimizin sorunlarına kısmi çözüm getiren “Hizmet süresini 4 yıldan 3 yıla, kadroya atanma sonrası yer değişikliği talep sürelerini 2 yıldan bir yıla indiren” yasal düzenleme önemli bir adım teşkil etse de geçici bir çözüm olduğunun unutulmaması gerektiği ifade edildi.

Aile bütünlüğünü sağlamak arzusunda olan, işi ile eşi arasında tercih yapmak zorunda kalan çok sayıda sözleşmeli öğretmenin varlığı dile getirilerek sözleşmeli öğretmenlikte 3 yılını tamamlayanlara Ağustos ayında aile birliği mazeretine dayalı yer değişikliği hakkı tanınması talep edildi.

Ayrıca, sözleşmeli öğretmenliğin bir istihdam türü değil bir sorun kaynağına dönüştüğü, bunun nihai çözümünün kadrolu istihdam, sözleşmeli öğretmenliğin gerekçesi kılınan istihdamda güçlük çekilen bölgelerin kadro istikrarının sağlanmasının yolunun ise teşvik uygulamalarından geçtiği dile getirildi.

Bakan Selçuk ise paydaşların hazırladığı alternatif çözümler içeren akademik çalışmalar ve raporların kendi çalışmalarına katkısı açısından önemli olduğunu belirterek sendikamız tarafından sunulan raporları ve önerileri değerlendireceklerini ifade etti.

Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Süreci Tespitler ve Bir Model Önerisi raporumuz için tıklayınız

Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri raporumuz için tıklayınız