Asıl Olan Karakter İnşa Etmektir.


735 | 30.05.2018
| |

Ankara 1 No’lu şubenin düzenlemiş olduğu “Bir Bilenle Bilge Nesil” proje kapsamındaki kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrenciler ödüllerine kavuştular.

Ödüllerinin verildiği programda konuşan Genel Başkan Yardımcımız Atilla OLÇUM;Eğitim bir sen bu milletin geleceği gücünü ve büyüklüğünü tüm Türkiye’nin 81 ilinde ve 131 şubesiyle eğitim genelinde 450 bin ve memur genelde bir milyon üyesi olan bu ülkenin en yetkili sivil toplum kuruluşu olduğunu hepinizin bilmesini istiyorum. Gerek memur-sen gerek eğitim birsen olarak dünden bu güne kadar ortaya koyduğumuz projelerimizin kaynağında önce insan anlayışı vardır. İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olanıdır anlayışını içeren bilgi ve medeniyeti referans alarak bu mücadelemizi sürdürdük ve sürdürmeye de devam edeceğiz. Sendikamızın bugüne kadar yaptıklarını şöyle bir düşündüm. Geçmişe baktığımızda en kalıcı iz ne olduğunu kendime sordum. Cevabım bir bilenle bilge nesil projesi oldu. Geriye dönüp baktığımda eğitim bir sen olarak birçok projelere geride bıraktık ve bırakmaya da devam ediyoruz. Fakat 81 ilde uyguladığımız bu projeyle 43516 öğrenciye ulaşmışız yaklaşık 150 bin öğrenciye kitaplarımızı ulaştırmışız ve bu üç kitap üzerinden ödül törenleri düzenlenerek güzel iftarlar yapılıyor. Bir bilenle bilge nesil kapsamında yüzbinlerce öğrenciye ulaşmışız. Bu projemizin merkezinde öğrencilerimiz öğrencilerimizde geleceğimiz olduğunu da hepimiz biliyoruz. Hayattan tasarrufu edilemez. Ya bir dava uğruna sarf edilir ya da arzu ve hevalar uğruna israf edilir. Bizler gerek Eğitim-Bir-Sen ve gerek Memur-Sen ailesi olarak bu milletin değerlerinden beslenerek bu milletin gerçek sahipleri olduğunu iddia ettiğimiz aynı devasa kültürün gölgesinde birbirine kenetlenmişiz. İşte çağın insan ve devlet anlayışını özümseyen, yeryüzünün ete ve kemiğe bürünmüş, iyiliğin işveren erleri olmuşuz. Bizler özellikle eğitimciler olarak  Necip fazılın çilesini kuşanmış,  Nurettin Topçunun duruşunu birçok zaman mücadelemize uyarlamış, Sezai Karakoç’un Diriliş Muştusunu gençliğe bir miras bırakmak kaygısıyla yoğrulmuş, yeri gelmiş gömleği arkadan yırtılmış ve bazende yedi güzel adamdan birisi çağın soylusu Akif İnan ırmağında çağlayan olmuşuz. Nereden beslendiğini bilen ve nereye doğru yürümesi gerektiğini bilen bir teşkilatız.

Sendikacılık anlayışımızı emek ve ekmek mücadelesiyle sınırlı tutmuyor, toplumsal değerler boyutu ile de topyekûn bir hak ve adalet mücadelesi vermeyi; fikre yönelerek geleceğe yürüyen gençliği önemsiyoruz. 450 bin üyemizin gayreti ve samimiyetiyle de bu projeleri gerçekleştirmeye gayret gösterdik ve gösteriyoruz.  Nobel ödüllü Fransız Fizikçi Pierre Cuire’nin “Endülüs’ten bize otuz kitap kaldı, atomu parçalayabildik. Eğer yakılan bir milyon kitabın yarısı kalmış olsaydı çoktan uzayda galaksiler arasında geziyor olacaktık ”diyor.  Bu söz, geçmişinden ve kitaptan kopan ya da koparılan bir nesil için sanırım iyi bir örnektir” “Türkiye genelinde uyguladığımız bu projeyle şu an 43 bin 526 öğrencimiz medeniyet kodlarımızın mimarlarının kitaplarını okuyor. İnşallah bu çalışmamız, genç yüreklerimiz için bir kıvılcıma vesile olacak ve medeniyetimizin ihyasında öncü nesillerin yetişmesine, ortaya çıkmasına vesile olacaktır.  dedi.

Şube Başkanımız Yüksel Haşlak yaptığı konuşmada;“Bir Bilenle Bilge Nesil “ projesinin üç temel ögesi bulunmaktadır. “Bunlar Öğretmen, Öğrenci ve Kitaptır.İnsan okumalı ki tanıyabilsin. Öncelikle yaratanı, sonra atasını, sonrada vatanını, bayrağını ve onlara göz diken düşmanını tanımalıdır. Bunları tanımazsak ya birileri bizleri kullanır, ya da bizler birilerini kullanırız ki her ikisi de yanlıştır. Bunları anlamak içinde eskileri, daha önce yazılanları okumalıyız ki geleceğe emin adımlarla yürüyebilelim. Bize bizim eskilerimizi okumayı yasakladılar. Ve bize batılıları okumayı anlamayı şart koştular. Çağdaşlık diye dayattılar. Kimlerdi bunlar Doğru yanlış diye bir şey yoktur diyen karl Marks’ı, Dindar olmaktansa şeytan olmayı yeğleyen Nietzsch’i, Din diye bir şey yoktur diyen Herbert  Spencer’i, Tanrı yoktur. Kişi ibadet ederken kendine tapınmaktadır diyen Emile Durkheim’i, Başarıya ulaşmak için en önemli şey yalan söylemektir diyen Lenin’i bunları okuttular. Cemil Meriç’in deyimiyle oynasınlar diye beynimizi ellerine verdik. Niçin eskileri okumalıyız anladık mı?  Çinliler barış içinde yaşamak için çin seddini inşa ettiler. fakat daha fazla işgale uğradılar. Niçin? Çünkü düşman askerlerinin hiçbiri duvarı aşmaya ve saldırmaya ihtiyaçları olmadı. Muhafızlara ve askerlere rüşvet verdiler. Çinlileri içten yıkıp kapılardan girdiler.

Asl olan duvar inşa etmek değil, karakter inşa etmektir.

Karakter inşa etmek için; geçmişle bağ kurup, geleceğini evrensel bilgiyle, kendi inanç değerlerini kurmakla, cahillikten kurtulmayla olacak.

Tavus Kuşu hikâyesini bilirimsiniz bilmem; tüylerini yoluyor muşta sebebini sormuşlar, tüm başıma gelen belalar bu tüylerim yüzünden Avcılar bu tüyler yüzünden bana tuzak kuruyorlar. Yolayım da kurtulayım demiş.

Proje kapsamında her bir adanmış öğretmen 10 öğrenciden oluşan kitap okuma halkaları oluşturdu. Okuduğu kitabı birlikte analiz etme, daha sonra kitapla alakalı kompozisyon yazma gerçekleştirildi. Öğrencilerimizin düşünce dünyasının geliştirilmesi ve buna bağlı olarak kaleminin de geliştirmesi amaçlanmıştır. 50 Rehber öğretmen tarafından yürütülen bu projede 1500 kitap dağıtılmış, yarışmaya katılan 200 eser arasından “Bu Ülke” ve “Gül Yetiştiren Adam” dalında dereceye girenler belirlenmiştir. Sonuçta;

“BU ÜLKE ” ADLI KİTAP DALINDA DERECEYE GİRENLER;

Birinci: Merve Şimşek (Ankara Türk Telekom Sosyal Bilimler isesi)

İkinc:Zeynep Erten (Ankara Fen Lisesi)

Üçüncü:Esma Yaren Polat (Gölbaşı Anadolu Lisesi)

“GÜL YETİŞTİREN ADAM” ADLI KİTAP DALINDA;

Birinci: Hasan Basri Büyükeryılmaz (Ankara Atatürk Anadolu Lisesi

İkinci: Dilara Duman (Betül Can Anadolu Lisesi)

Üçüncü:Hiranur Kesemen (Ankara Fen Lisesi)

Dereceye girmişlerdir. Bu gün burada ödüllerini vermek için toplanmış bulunmaktayız. Ben bu Projede yer alan her bir öğretmene, öğrencilere ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bu proje ortaöğretim düzeyinde okumalar yaparak genelde insanlık tarihinin birikimini, özelde ise medeniyetimizin mirasını sahiplenecek erdemli bir toplumun inşasında öncü nesiller yetiştirilmesini sağlayacaktır”. ‘İlim, irfan ve hikmet yolunda şuurlu, ruhen ve bedenen sağlıklı, sorumluluk duygusuna sahip gençlerin yetiştirilmesi en önemli görevlerimizdendir, mazlum ve mağdurlar için, ümmet için yol açan, yol olan ve yol alan bir anlayışla yolumuza devam ediyoruz. Dedi.

bilge nesil
Küfür, Hakaret ve Rencide Edici Yorumlar Yayınlanmayacaktır.

Top